2011-04-27

Välkommen tillbaka vardagen!!

Och även om jag kan tycka att det kan vara skönt med ledigt så gillar jag vanliga rutinerna bäst.
Då flyter det som jag är van vid och även ungarna verkar uppskatta det.

Vi har haft en helt ok påsk, lördagen tyckte jag sög. Visserligen var det varm men jag mådde inte bra. R på jobbet och liten och mellan gnällgroda hemma. Då blev det tungroddat + att alla andra verkade ha världens mysigaste påskafton med grillning, glada snälla fromma barn, lek och stoj och mys pys så jag kräktes.

Nu vet jag ju att det eg inte säkert var så men det känndes jävlar så!!

Söndag hade vi cykelutflykt med en mycket arg T, dålig dag att ha utflykt på men vi hade bestämt oss innan att vi skulle åka iväg eftersom vädret var underbart men både jag och R var som urvridna trasor när vi kom hem.

Måndag käkade vi påskmat hos svärfars och fixade bilen inför besiktingen. T ville stanna kvar och efter lite överläggning så valde vi att chansa på att det skulle funka och han hade haft en toppen eftermiddag när jag ringde på kvällen för att kolla läget.

Igår hade vi besiktning och bilen gick ta mej tusan igenom men det fanns några smågrejor som han gjärna såg att vi åtgärdade rätt snabbt, så jag tror att herr Besiktningsman hade vaknat på rätt sida och var schyst och lät vår bil gå igenom.

Efter det åkte vi till dagis och tittade på teatern " Sagan om det röda Äpplet" som Humlorna hade satt upp och oj va dom va duktigt!!! :D :D

Igår vaknade jag med halsont också och när jag gick och la mig igår kväll så var jag väldigt hes, imorse fick jag inte ur mig ett enda ljud!!! nu går det viska men inte något annat och ont gör det!!! :(((

Så idag blir en lugn dag, har röjt allt hemma nu och ska bara försöka vila halsen tills boysen hämtas hem från dagis.

Inga kommentarer: