2011-05-02

Sitter fast i en sugvirvel...

En nedåtgående sugvirveln, som drar allt vad den orkar för att jag ska släppa taget om kanten.

Det tar all min ork och energie att hålla huvudet ovanför ytan så att jag inte drunknar.

Vissa dagar finns det lite mer energi kvar,  men den energin ska då räcka till min älskade familj men även helst till att jobba på ett jobb som verkligen suger livet ur en, gärna räcka till att få hemmet att inte se ut som ett bomdnedslag (och nejdå jag är inte själv om det men det krävs två för att få det att gå runt) sen vore det ju kul om man hann med att träffa dom få vänner jag har, kanske lite egentid i form av en promenad/läsa en bok eller nåt annat som man vill göra.

En bra dag räcker energin till familjen. Allt annat görs på ren tjurskallighet och resulterar sen i en arg och ledsen H på kvällen.

Idag finns energi till att ta hand om familjen. Idag är jag ensam hemma och har jag tur så kommer killarna att somna strax efter 20 och då får det bli lite egenvård. Imorron är det dagis och älsklingen är åter hemma. Då får vi ta itu med huset.

Så jag och grabbarna är solokvisto idag. Vilket är minst sagt är lite halvläskigt så där.
Z är extremt mammig och illtjuter så fort nån annan överhuvudtaget tittar på hans mamma. Hur han låter om dom petar på mig vill ni inte veta.
T och Z går inte ihop. För det är minsann T´s mamma också (självklart!) och det ryker dom ihop om + vem som hade en specifik bil, var man ska sitta i soffan, vilken keps man har på huvdet, vilken stol vid matbordet och så vidare.
E har hamnat i den ljuva 6 års krisen och allt man säger besvaras med "mmmeeeennn ååååååhhhh" och tårar.

Så jag tror att vi flyr till farmor för lunch och så får vi se hur resten av dagen blir. Verkar inte va jättebra väder så ute kanske inte är ett alternativ. Men det får lösa sig eftersom.

Hoppas ni får en bra dag iallafall.

kram Hannah

Inga kommentarer: