2011-09-22

Det är många fåglar i min näsa ikväll!


Inte i min näsa dock utan i T´s lilla näsa.

När dom ska lägga sig sitter jag alltid i soffan och väntar tills dom somnat, för trots att det är kul att ha brorsan med sig i sängen betyder det inte alltid att man är sams innan man somnar!

"mamma, jag vill prata lite, går det bra?"
"ja då, vi kan prata en liten stund om du vill. Nåt speciellt du vill prata om ?"
"nej jag pratar och så kan du lyssna, okej?"
" visst, det går bra det"

Vad han pratade om? ja bland annat det här :

"Jag ska bara ta bort kråkorna!
Dom sitter här uppe i hörnet.
Bort med dej din dumma hackspett
Det är många fåglar i min näsa ikväll!"

"När jag var liten så lyssnade jag på Manboy. Jag satt i pappas knä."

"När jag var liten regnade det. På motorvägen. Och blixtar! Och sen brann bilen upp. Då fick jag åka i bakluckan på lastbilen som hämtade pappabilen."

"spela på pappas telefon, furuvik, bio och dagis"
"är det sånt du tycker är roligt?"
"ja men du ska lyssna mamma, inte prata, jag pratar.
"okej, förlåt, det var inte meningen.
"ingen fara mamma, jag är inte orolig"



Nog min roligaste nattning på ett bra tag :D





2 kommentarer:

Jessica sa...

Kunde du hålla dig för skratt?! :-D

harope sa...

Knappt, hostar du mamma sa han efter fåglarna :D