2011-09-13

Drama och Bild



Mina stora skräckämnen. Inte kan jag måla och drama. drama är bara så läskigt att jag vill gå och lägga mig i nåt hörn och ha lite ångest typ.

Men idag. Då åkte jag till skolan. Gick snällt ner till bildsalen. Stod där och lyssnade.

Tog en krita och sa tyst "nja alltså jag vet inte om det här är nåt för mig".

Sen gav jag mig själv en mental örfil och röt "nu är det du som provar det här annars blir det kakförbud en vecka!!"

Så jag tog den lilla kritan och skrev mitt namn bland alla mina fina kurs kamraters namn.

I en enda salig röra och sen band vi ihop så många bokstäver vi kunde utan att korsa några linjer.

Sen tog vi färg och målade alltihopa. Och det blev så jäkla fint!!!

Jag är så stolt över oss alla för vi gjorde ett sånt toppenjobb och den kommer verkligen att lysa upp vårat klassrum.

Efter det så fick vi varsin pensel och en mugg med tusch. Ställde oss runt ett stort vitt papper och så körde läraren igång Enya och vi fick börja måla. Målade en stund och sen flyttade vi oss tills vi gått pappret runt.

Mycket häftigt med många fina bilder. Blev lite vikingatema över det hela kom vi fram till och dom som ville fick klippa ut ett bild och göra en tavla av.

Jag hittade ingen som tilltalad mig så mycket även om jag tyckte om det i sig.

Efter lunch så blev det så dag för drama. Också stor skräck. Ingen aning om hur läraren var. Eller vad vi skulle göra eller nåt och det gillar jag ju inte direkt.

Men det var den goaste lilla lärare jag vart med om. Jag ville bara krama på henne och aldrig släppa taget.

Vi fick börja med en uppvärmning som bestod av att vi parade ihop oss och höll armkrok. Sen jagade vi varandra fram och tillbaka i salen i ett slags kull med hjälp av en tidning.

Alla var rätt kissnödiga efter den övningen. Skratten ekade rejält kan jag säga.

Sen var det en negativ och positiv övning som var rätt jobbig. Jag kan lätt låtsas vara negativ och inte vilja va med på nåt men att vända på steken. Att vara positiv och ja kom igen nu ska vi göra det när man hela tiden får nej. fy va tråkig. tycker inte om det. Då tappade jag fokus lite. Även om det nu bara var en övning och inte nåt dom andra egentligen ville så tog det rätt hårt.

Sen delade vi upp oss i A och B och fick ställa oss mittemot varandra och så fick vi olika scenarion som vi skulle göra mot varandra. Jag kände paniken när hon berättade men jag tänkte att jag provar och blir det för jobbigt då får jag säga ifrån. Tror att det underlättade att jag hade bra folk mot mig dom första rundorna.

Den värsta scenen var att träffa chefen och be om löneförhöjning, och då hade jag också läraren men hon tyckte jag var väldigt säker på min sak och samtidigt inte för på utan lugn och saklig.

Det kändes jätteroligt för själv höll jag ju på att kräkas av skräck.


Det här var en dag som jag trodde skulle bli jättejobbig men faktiskt vände och blev något riktigt riktigt bra.




/väldigt.nöjd.med.dagen.


1 kommentar:

Isa sa...

Heja Hannah!