2011-09-04

Vad har DIN näsa luktat på i sommar?


Jo men allvarligt? vad har du luktat på?

Sitter med ungarnas sommarböcker och där har dom en sida där man kan rita, klistra och skriva om
vad barnet har luktat på i sommar.

Ok.... blommor, of course och nyklippt gräs också. men sen då??

Jag funderar på sten.... om barnet/barnen stoppat in ett kilo grus i ena näsborren. då borde det ju lukta nåt eller hur?

Vatten har dom ju också haft en hel del i näsan, men det rinner ju ut så fort så jag vet inte om dom hinner uppfatta nån lukt på den lilla stunden. Och blöt hund har vi ju, dom har ju badat i stugan med Kajsa!

annars vet jag inte. lillebrors bajsblöjor när han ätit nåt konstigt han hittade i sandlådan och det luktade värre än en soptipp. Det blev typ ett grönsvart moln bakom ungen när han gick förbi.

Känns ju inte som så somrigt direkt om ni förstår va jag menar?


//onödiga.jobbiga.sommarfrågor.





2 kommentarer:

äppelblomman sa...

Ha ha ja det där är inte lätt;-) Ja vad har de luktat på? Kanske grillat? havet? sjön? mammas nytvättade hår? tåfis?;-) Ja vad vet jag?;-)
Kram K

Hannah sa...

hahah tåfisar :D hur luktar dom?? Kanske har vi luktat på såna och sjön!!! brisen vid storsjön har vi ju luktat på :D

kram