2011-09-04

Svar till Johanna


För det första, tack för att du tittat in till mig och lämnat ett fotavtryck. Det gäller även dig Malla :D

Jättekul om det hittar hit nytt folk :D

Som svar på din fråga Johanna.

Jag har haft hjälp av sjukvården, eller rättare sagt, psyk, efter en "diagons", bipolär, fick jag prova en drös med mediciner och hade också samtalskontakt nåt år.

Började med Lithium våren -09 och i samband med det upphörde samtalskontakten eftersom vi inte kom längre. Inte mitt beslut, lite gemensamt men jag hade gärna haft kvar kontakten men kanske lite mer sällan.
Alt gått över till KBT eller KLT. Äter inget annat än Lithium och Levaxin (mot sköldkörteln).

Har ingen läkare på psyk, ingen samtalskontakt, en sk lithiumläkare som kollar värdet en eller två gånger om året men inget mer och just nu orkar jag inte lista ut var jag ska ringa om jag vill ta upp samtalskontakten igen eller det faktum att jag inte alls känner mig som bipolär utan mer som borderline.

Anledning till att det just nu också känns extra jobbigt och svart är ju det att jag börjat en kurs som heter Hel som Människa och den drar upp mycket tunga grejor.

Det i kombo med en jobbhelg för mannen, förkylning och trött pga tidiga morrnar och så mina 3 vilda barn gjorde att det bidde ett svart hål i söndags.

Så svaret på din fråga är egentligen nej, jag har ingen hjälp från sjukvården.




Inga kommentarer: