2011-09-17


skogen idag. många timmar. gick runt i en cirkel och när vi sa " här har vi varit tidigare" då var vi ändå på rätt spår för att komma till cyklarna.

Och en gubbe varvade oss 6 ggr!! Jag skulle väldigt gärna vilja va en fluga i hans hjärna då för jag undrade vad han tänkte då E vrålad "nu kommer han igen mamma!!"

Sett ett par tusen slemmiga och icke slemmiga svampar. Plockat 400 av dom. ungefär.

1 torde gå äta om jag inte är helt borta i svamp skogen. det är jag inte. (men det är jäkligt nära)

Klappat en 10 cm lång orm. kan har vart en huggis men likväl nåt annat. vi gissade på kopparsnok eller dylikt där och då för att tordas klappa den. man fick klappa fort men försiktigt. och den va jättesöt :D

En annan gubbe som varvade oss 2 1/2 ggr hade när han passerade oss sista gången en halv fryspåse med kantareller!! Vete fan var han hittade dom för jag såg då inte ett spår av några kantareller.

Tror inte jag är en svampmänniska som bara "trallala här går jag i skogen och ooops titta där 4 miljoner trattisar. dom tar jag här i min ficka." Nope. det känns inte som jag.

Mysigt med varm höstsol när vi fikade i Vita Bergen. Mysigt med egentid bara jag och E.






Inga kommentarer: