2011-05-23

Glömde ju

E är ju tokbesatt i hopp. Alltså att hoppa med cykeln. Han kan spendera timmar och åter timmar nere i
gropen och hoppa.

Idag kom han in och var halvdeppad. Vi undrade va det var för fel.

"Jo jag hoppade F hoppet och det är jättesvårt."
"ok, men gick det bra då?"
" nä, jag failade och skrapde armen! jag hade tänkt hoppa M hoppet men det kändes svårare"

Eeeehhh ok. Dom har alltså bokstavsmarkerat hoppen och så har han lagt sig till med slang efter som man tydligen inte bara kan missa hoppet eller göra illa sig, nä då failar man minsann.

Skrapet var inte alltför allvarligt men fick mig att inse att vi måste fylla på plåsterlådan för i den finns inte alltför mycket kvar och sårtvätten tog slut idag. Jag anar många många mer skrapsår under sommaren.


1 kommentar:

Sandra sa...

Gud vad roligt!
Det är ju precis samma med Melker.. Han älskar att hoppa med cykeln - och så denna slang..

Det är så jäkla kul att höra han och hans kompisar prata om grinda hit och grinda dit och olliesar och allt annat..

Grannen tippade på första armbrottet inom en månad...

Kram!