2011-05-07

Solen har återvänt!!!



Idag har det kännts som vår igen. Fast mer riktig vår än den där högsommar värme vi hade i påsk.Det där lurendrejeritet som gjorde att man fick slåss hela efterkommande vecka för att barnen var övertygade om att bara solen lyser så kan man ha short för då är det jättevarmt.... eller inte.


Nu värmer solen skönt. lite ljummen vind, man anar sommarens ankomst. Absolut inte shortsväder. Men mjukisar och en långärmad funkar toppen. och nåt på skallen för solen. 


För den luras också lite grann så här på våren. solen alltså.


Vilket vi märkte i veckan. då vi en lite halv mulig dag skickade T till dagis med kepa. Och ungen sen kom hem på eftermiddagen och hade illröda fiskfjällsliknande öron!!!


Nu smörjs det frenetiskt och det är en ständig kamp till att få ungen att ha hatt istället för kepa. 
Vi kan säga som så att vi vinner inte..... än.


Eftersom vi inte har lördagar. eller söndagar. eller för den del nån annan helgdag what so ever i den här familjen så väckte vi alla grannar kl 9. Och då ska ni veta att jag fått blåhålla dom inne sen kl 7.45!! 


Vid halv elva trillade min snygga bättre hälft in genom dörren med matkassar och ett stort paket innehållandes min nya dator och den freaking snyggaste väska jag skådat på..... nä den snyggaste EVER.


Gucci och Prada och gud vet vad kan slänga sig i väggen :D


Tusen tack och grattis gumman :D


Efter lunchen drog E till en kompis och jag tog dom andra två och gick ner till Nybo Krysset där dom hade vårmarknad. Inte sådär jättemycket att titta på och lite jobbigt att gå själv med grabbarna eftersom det är så pass nära vägen. Men vi klappade 2 goa hästar och så köpte jag jättefina och jättegoda cupcakes.


Hemvägen gick via Tempo och förutom mjölken blev det också glass. Dock kom inte sockerruschen förrän vi kom hem. För jag släppte lös dom på baksidan och gick in med mjölken, fyllde på 2 vattenflaskor och gick ut och då hade dom vänt sandlådan upp och ner. sprängt leksakslådan så det låg leksaker precis och då menar jag verkligen precis överallt och slitit upp stenplattorna som låg under sandlådan.


Det hade varit roligt om Dolda Kameran var där. För jag måste verkligen ha sett ut som en fågelholk.


Blev så matt att jag var tvungen att gå in och grina. eller nä. kanske inte. men det var inte långt ifrån.


Sen har resten av dan gått i ungefär samma anda. Vi fick en liten andningspause när Z däckade i soffan och T och E gick ut och cyklade. Pimplade lite kaffe och snackade ihop oss om diverse strategier ;D


Så fort knorven slocknar blir det sängen. Imorrn är det jobb igen för R och E ska en sväng till farmor. 


Så det är bara jag och minihuliganerna. Undrar vad vi ska trasha imorrn??






Puss och kram Hannah

Inga kommentarer: