2011-05-15

Grattis Azerbajdzjan

Vinnarna av Eurovision Song Contest 2011

En av mina favoriter så jag är jättenöjd med kvällens show.

Även ett jättestort grattis till Eric Saade som kom på en suverän 3:e plats. I mina ögon skulle han vara 2:a för jag förstår inte hur Italien kunde komma så långt upp. Jag bytte kanal då han misshandlade pianot så förskräckligt så i mina ögon skulle han vara sist med Spanien. Jag hade gärna sett Estland där uppe i toppen med oss istället.

Vi missade två land i våran topp 10 lista och det var just Italien och så Ukraina. Ukraina tyckte vi båda om men trodde inte att den skulle ha en chans mot starkare Ungern men tji fick vi.

Vi trodde att vinnarkampen skulle stå mellan Azerbajdzjan, Ungern och Irland. Och jag är jäkligt glad att det blev Azerbajdzjan :D framför allt för att det är mycket svenska fingrar med i spelet så på sätt och vis vann vi lite iallafall ;D

I övrigt tyckte vi att det var en bra kväll, väldigt bra värdar, mellanakten var något för lång, eller nej, plågsamt med samma irriterande snubbe i allt för många minuter.


Låtarna var ett myller från helt vansinne till riktigt bra.

Azerbajdzjan : Videon var bra, det lät helt ok och såg bra ut. Funderade om dom skulle få ihop det på scenen och i semin smalt jag. Dom hade och har ett jättebra samspel och guldregnet i slutet ger mig gåshud. Underbar låt som kommer att få bosätta sig i min ipod.

Sverige : Nervös i början, det syntes men sen styrde han upp det och gjorde det jättebra :D

Moldavien : var en lite lik System of Down och Red Hot Chilipeppers men bra och roligt bidrag.

Georgien : en fin mix av Nightwish och Linkin Park

Tyskland : säger bara Lene. Behöver inte säga mer än så. Hade dom inte vunnit ifjol så hade dom vunnit i år.

Bosnien- Hercegovina : En liten klämkäck Olsen farbror med trallvänlig låten. Och lite etniska inslag. 

Ungern : en suverän artist som dock frusit fast i en istapp.

Irland : Studsbollar. that´s all I´m saying :D

Danmark : Behöver jag ens säga nåt?? klart dom kom 5:a eftersom dom bara bytt text till Andreas    Johanssons Sing for me . 

Ryssland : Om Magnus Carlsson någonstans i världen har en look a like, då bor han i Ryssland :D

Finland : Ok låt. Men jag somnar. tyvärr. även om budskapet är jättebra. Miljöpartiet kan låna den som sin låt. 

Estland : Sockersöt tjej och klämkäck trallvänlig låt som absolut inte förtjänade 24:e platsen.

Italien:  Dom däremot förtjänade 24:e platsen. Stackars piano alltså.

Spanien : Grisfest och charterfylla.

England : ska fan skämmas och gömma sig i nån buske. Gräva upp och damma av ett "pojkband" som inte ens var bra på sin "storhetstid" Dom kunde INTE sjunga och snubben som skulle börja sjunga såg ut som han skulle skita på sig av nervositet!!

Ukraina : Fin låt, bra artist men man tittar bara i bakgrunden, på det otroliga sandritandet :D Frågan är om hon kom på 4:e plats för sin sång eller för sandtjejen :D

Grekland : Nope, kan inte med Stereo Mike. Fortfarande. Och nej. han hör inte hemma där. alls. schas.

Slovenien : Aguliera i ringbrynja ala 2011. Men helt ok låt och söt tjej.

Serbien : 60-talet är tillbaka. Låten är väl ok men jag mår illa av ringarna i bakgrunden och älsklingen vill skjuta prick på måltavelörhängena :D

Rumänien : Vanligt pojkbandstrall. Helt ok låt men inget utstickande

Litauen : Jag såg och hörde bara Jasmine från Aladdin :D Disneydänga å de grövsta. Men fin gest med teckenspråckstolkningen

Frankrike : Jädrans vilken pipa och sketasnygg bakgrund. Men sorry, det där funkar inte i schlagerland.

Schweiz : zzzzzzzzzz 

Island : Nej. säger inget mer. jag gillade inte låten. men fin gest av dom.

Österrike : Kommer jag inte ens ihåg. så nej det kan ju inte ha varit bra.


Ett helt år till nästan gång och då i Baku som är huvudstad i Azerbajdzjan, kanske man skulle åka dit??












Inga kommentarer: