2011-05-23

Men herregud!!!

Jag och T har varit på IKEA för vårat veckliga frukostmys :D
Det är jättetrevligt, billig, gott och ger mig massor av energie.
Tusen tack för det gumman :D



Min frulle :D
som jag gav hela 20 spänn för
och mätt är jag än så det blir
nog ingen lunch idag.


Men iallfall efter frukosten intagits så drog vi till Jysk för att köpa underlägg och sovsäck till grabbarna som drar till Mojsjön imorgon för en sista natten med gänget. typ.

När vi kommer till kassan noterar vi båda att det sitter en halvblek lite moloken unge snett bakom kassan på en stol. Jag hinner tänka att h?n inte ser riktigt kry ut medans barnets mamma börjar ta betalt av T. Sekunderna senar börjar då ungen att kräkas!!! Och där står jag och T och vet inte om vi ska skratta* eller skrika och springa därifrån. Tar man med sig ungen till jobbet när ungen uppenbart inte var kry???

Efter en stund kommer en annan anställd och tar betalat av oss medans ungen fortsätter att kräkas och hulkas. Inte ett ord säger hon om det hulkande barnet och när vi kommer ut så vill vi helst bara springa hem och duscha i handsprit. Vi har undvikit magsjukan länge nu och satan om vi ska få det nu för att nån ser sig tvungen att ta med sig ungen till jobbet!!

Nu blir det röj och fixa lite matsäck till sommarfesten (vilket hån, det är inte jättevarmt precis och regnet hänger i luften) R ska iväg på möte och jag ska hämta hem grabbarna. Blir nog bara jag och E som går ner på sommarfesten. dels pga vädret och dels för att T brukar vara så trött efter dagis så det känns inte som att han kommer att palla allt folk som blir på sommarfesten och detsamma gäller Z, som dessutom bara kommer att dra så då blir det bara jaga för mig. Jag vill kunna vara där i lugn och ro med E om jag ska gå.

Ha en fortsatt bra dag alla fina därute.



**och nu menar jag då skratta åt situationen och inte åt barnet som kräktes. det är jättesynd om barnet. dels att kräkas och sen inte vara hemma när man är sjuk.

1 kommentar:

Sandra sa...

Toppen med frulle på Ikea ju!

Stackars barn som inte fick stanna hemma och vara sjuk...

Kram!