2011-05-03

Läget jåttorna!!

Läget är helt klar just nu Z´s favvo utryck och det används flitigt till allt och alla.

Idag var det våra nya familjemedlemar som fick höra den frasen typ 1 miljon gånger.

"läget jåttor?" utbrast han och slängde sig ner framför buren.

Idag hämtade vi alltså hem E och T´s present. Dom första egna husdjuren.

2 pyttesmå nougatfärgade gerbiler. Så ubersöta och dom har fått dom underbara namnen Katla och Marla.

Elric är jättestolt och jätteduktigt. Jätteförsiktig och hjälpte till att fixa iordning buren när vi kom hem och
sen har han suttit upp med dom och låtit dom klättra i hans hand. Visade Katla ( hans råtta) sitt rum.

"Titta här är min säng, och här är mitt lego, men det får du inte bita på, kanske jag kan bygga ett hus åt dig?"

T var lite mer avslagen inför råttorna. Det var typ jaha råtta. hmmm ok. jo typ söt. får E hålla i??? GE MIG EN RÅTTA!!" ehhh lite läskigt, ta tillbaka råttan NU!

Och Z.... ja förutom "läget" tjatet i 10 min var det typ jåtta. min. nej. stopp. hej jåttan. hitt mamma (sitta på golvet brevid buren) åååå jåtttan mamma osv tills alla inblandade ink råttorn fick öronsår ;D


Nu hägrar sängen, tidig morgon imorgon då jag och E ska följa med dom andra dagiskompisarna och fröknarna till skolan för lite inskolning. Dom kan ju gå själva med fröknarna men eftersom jag aldrig har varit på skolan och hittar nada så ville jag gärna hänga på. Nästa vecka får dom däremot gå själva.

kram Hannah

Inga kommentarer: