2011-11-14

Dag 1. Om mig.


OMG. Kanske inte var nån bra ide det här ändå....


  • Ploppar ut till världen den 28 juli 1977 i Skellefteå
  • Efter ett par dag kommer jag hem till Gagsmark där jag sedan växer upp med en stor familj.
  • Efter 16 år blev det Skellefteå för skola och livet blev hårt.
  • Människor kommer och människor går. Jag står kvar och vet inte vem jag är eller var jag ska gå.
  • 1996 träffar jag min riddar på sin vita häst. Eller ja. först va det en rosa buss och sen en blå volvo v40 eller nåt sånt.
  • Flyttar 1997 till Gävle och börjar jobba. och jobba. och så jobbar vi lite till.
  • Men livet är mer som en berg och dalban än en strosande promenad i parken.
  • Jag och min vita riddare knyter ihop våra livstrådar med trippelknutar och dänger dit lite karlssons klister för att det verkligen ska hålla en ljuv junidag 2000.
  • Och berg och dalbanan fortsätter. 
  • För att sträcka ut dalbanan lite så välkomnar vi i juni 2001 en liten Grå Jako brud vid namn Arwen till oss och hon livar upp livet. Tyvärr får vi säga farväl bara drygt ett år senare när hon lämnar oss för att flyga vidare i den evigt gröna djungeln. I augusti 2002 välkomnar vi dock Charlie som vi omhändertar och i december kommer Arwens lillebror Storm hem till oss. Båda grabbarn är nu ståtliga herrar på 15 och 9 år.
  • En liten stjärna trillar ner från sitt moln och landar hos oss. I april 2005 välkomnar vi son nr 1.
  • Trots stjärnan blir livet väldigt mörkt och vi famlar oss fram, tack vare den lilla lilla stjärnan som ger lite ljus i mörkret.
  • min riddare opereras hösten 2005 och den tuffa tiden fortsätter men vi anar ändå horisonten tydligare nu än tidigare.
  • En till stjärna missar molnet den studsar omkring på och trillar rätt ner i våra öppna armar. I april 2007 välkomnar vi son nr 2.
  • Livet rätar ut sig något. Två ledstjärnor är bättre än en :D
  • Svensson livet:s fas inträder med lite twistar för några svenssons det är vi ju då rakt inte.
  • Livet lunkar på tills ytterligare en liten Stjärna busar för hårt på molnen och dimper rätt ner i våran soffa och i januari 2009 välkomnar vi son nr 3 :D
  • Jobbar och livet blir tyngre. Kommer till en vändpunkt och jag greppar den i sista stund och nu äntligen känns det som om jag kanske faktiskt har slagit in på en stig som är rätt och jag ser solen klart där framme.
  • Med tre små stjärnor är livet inte lätt. Men livet är inte heller så tungt och inte så mörkt även om det har och alltid kommer att vara djupa dalar i livet så tycker jag nu att livet faktiskt är rätt så gott.

Intressen genom åren har hållt sig till djuren, film, fantasy, kakor, tjollergrejor, häxor.

Jag har gjort dröser med misstag men också lärt mig av mina misstag. 
Jag har fått säga farväl till några som stått mig varmt om hjärtat och som jag saknar djupt. 

Det här är en liten liten del av mig.


//dag1.check

2 kommentarer:

Sandra sa...

Kul att läsa lite om dig vännen!

Kram!

Hannah sa...

ooohhh tackar :D
det är en ganska kul men kanske också lite jobbig lista, sno den gärna :D

kram