2011-11-11

Jag blir faktiskt lite orolig

T har ju sitt humör, eller mående eller vad man nu ska kalla det. Och den här veckan har han haft det jobbigt på dagis, inte en enda dag som varit klockren förutom faktiskt idag då det funkat hela dagen.

Tydligen ska det ha varit lite förändringa den här veckan, men vad för slags förändringar vet jag inte för det är det ingen som informerat oss om men utan att gå in på det närmare så kan jag ana vad det är för förändringar men eftersom T är en sån kille som inte gillar förändringar och inte fixar förändringar önskar jag att någon upplyst oss om att det kunde bli lite turbulent den här veckan.

Har utvecklingsamtal nästa vecka och då ska jag ta upp det med dom, vill inte att dom ska glömma bort hur han är och vad han kräver bara för att det just nu har tillkommit ett barn med ett ännu större behov av tillsyn.

Ikväll när han tillslut kom till ro i sin säng, hittade han sin muckla. Han kramade tag i den och sa sen " mamma, får jag ta med mig den till dagis sen, så jag kan gå och krama på den då X slagit mig?"

Då gjorde det ont i hjärtat. Han ska väl inte behöva gå omkring och oroa sig hela tiden för om X ska slå han eller inte när han på dagis. Jag vet att dom också leker, han och X, att dom gärna söker sig till varandra. Men jag vet också att dom aldrig, enligt fröken, får leka utan uppsikt. Eftersom T är som han är och X är som han är.

Känns som vi har en hel del att diskutera på utvecklingsamtalet, skönt med helg nu och så hoppas jag verkligen att nästa vecka bli lugnare.

Inga kommentarer: