2011-11-16

Smart kille

Våran E är ett riktigt litet ljushuvud fick vi veta idag när vi var på utvecklingsamtal. Han suger åt sig som en liten svamp och ibland svarar han innan fröken ens hinner ställa frågan klart :D

Han hade också ritat en helt underbar teckning på familjen, den sitter dock kvar på skolan men så snart jag får tillfälle till det ska jag minsann dit med kameran och fota så ska ni få se och sen när dom får ta hem den ska vi köpa en fin ram och hänga upp den.

Men vårat lilla ljushuvud tycker inte att skolan är rolig. Inte alls. Den är faktiskt riktigt riktigt trist. Han trivs allra bäst ute, när dom är ute och har frilek och fritids. Det är hans grej. Och jag tycker det är skönt att han har ett år på sig innan det blir ännu lite mer allvar då när dom börjar 1:an.

Och jag tror faktiskt att han är besviken, för han hade stora planer i våras, jag/vi tror han bygger upp saker i huvudet och så blir det inte så, som han trodde eller tänkte sig och då blir han besviken och ledsen men eftersom han bara är 6 år så är det nog inte så lätt att förklara dom känslorna och då blir han som han har varit nu i höst.

Men men, vi tar nya tag och kämpar på så tror jag nog att det här ska bli alldeles finemang det här i slutändan iallafall. Tufft att va skoltrött redan i 6-års då man typ 9 år kvar i skolan!!!


//puss och kram

Inga kommentarer: