2011-11-19

Dag 6 : Min dag


7.20 väcks jag av skenande elefanter. eller nä. det var bara ungarna som lekte jaga.
7.21 Lägger jag kudden över huvudet för att slippa höra elefanterna.
7.23 Ger jag upp och kliver upp och upplyser elefanterna om att det är helg och att det vore bra om dom inte försökte riva hela huset innan vi ätit frukost.
7.30 - 9.00 Frukost och Yoggi Björn. Ut med fåglar. Fylla på diskmaskinen. Dammsuga. Hänga en tvätt. Lägga i en ny tvätt. Sortera lite papper. Surfa.

Sen tappade jag tiden men Roger kom väl hem vid 9.30 tror jag och T´s mani för spel på telefonen satt in ordentligt.
Vid 11.30 dyker spelkillarn upp och dom kör igång med Zelda.
Vid 12 käkar vi lunch och sen var planen att gå med grabbarna till Tempo och införskaffa lördagsgodis men T vägrade först äta och sen när vi ätit då skulle han äta. Och sen skulle det va kallt och sen när han fick det kallt då skulle han ha varmt och sen skulle han inte aldrig i livet absolut inte gå ut. då skulle han ringa polisen skrek han och spände ögonen i mig.

Så då gick jag och E själva och så fick han vara kvar hemma med pappa och M och D.

Ljuvligt väder men konstigt varmt och grönt för att vara slutet på november! om en månad är det ju jul och nästa söndag är det första advent!! men hur gick det till???

Vi var nog ute i drygt 2 timmar. Han hittade en jättesandhög med många fina stenar på väg till Tempo och det slutade med att vi hade med oss en liten påse med sten hem också förutom lördagsgodiset.

Lite fika när vi kom hem. S kom över och han och E lekte en timme drygt tror jag.
T fortsatte med sitt usla humör. Hoppas det snart går över. Är väldigt tröttsamt i längden.

God middag med grillat och pommes och pizzasallad vid 16.30 :D

Sen lördagsgodis, Yoggi, Rio och Pippi. Ett bad hann dom med också och en skål med honungsmelon.

Krabbmix och Skype med Mi för mig. Medans dom sockerstinna överspeedade ungarna försökte riva vinden. Sen tog energin slut och dom somnade runt 22.

Lite kort från idag :



Mara gillar att hänga med husse. 


Skönt att gömma sig i mattes hår.
Fast E´ tyckte det så ut som jag hade
en vargspindel i håret!!


Ljuva november!


Sandhögen 


Det lät som en jättemotor.
Men vi såg inget
Förrän.
Vi tittade uppåt.
Och såg Skärmflygaren!!!


En grävskopa såg vi också.


Och jo.
Han va ju bra på att klättra.
Den lilla apan.


Vatten och is.
Så ofantligt roligt.



Och en liten video med E i sandhögen.



//där.har.ni.min.dag. :D




Inga kommentarer: