2011-11-16

Dag 3 : Mina föräldrar


Den här är också knepig att skriva.

Min mamma och pappa växte i alla fall upp ett par kilometer från varandra i Gagsmark.

Pappa gjorde lumpen i Boden och sen om jag minns rätt så flyttade dom till Stockholm -73.
Pappa jobbade inom militären och mamma fick jobb på ett sjukhus (St Görans??).
Dom bodde i Hägersten och i april 1974 föddes min storebror. Sen när han var runt året tror jag så flyttade dom till Luleå där pappa jobbade på stålverket och mamma på nåt äldreboende eller?

Efter ett tag så bestämde dom sig för att köpa ett hus i Rosvik, granne med pappas kusin men bara nån vecka innan dom skulle börja bygga så ångrade dom sig och köpte ett hus på samma gård som morfars (alltså min morfars, där mamma är uppväxt). Dom gifte sig 1978 och har således varit gifta i 33 år.
Och sen så blev dom bönder eftersom min morfar behövde hjälp med ladugården och där har dom stannat. Och expanderat. Går gärna in och kika på mammas sida där finns det bla en länk till fusebygget och mammas blogg är också fin att titta på.

Lite kort så där, nån input på det mamma?

Något mer tänker jag faktiskt inte skriva. Om ni undrar varför är för att jag tycker det blir för personligt.
Jag och mina föräldrar, i synnerhet mamma, eftersom det har varit henne jag stått närmast, har haft våra duster dom senaste åren. Våran kontakt i dag är helt ok. Och jag älskar min föräldrar för att dom är mina föräldrar.


Pappa och Mamma 
Sundsvall som-11


Sen så vill jag faktiskt också flika in lite om min extramamma. Rogers mamma Maud. Jag flyttade ner hit 1997, när jag var 19 år och hon fixade jobb åt mig, vi fick bo hos dom ett tag och hon har hjälpt oss mycket. Hon har helt enkelt blivit min extramamma. Jag säger aldrig svärmor åt henne.
Jag säger mamma eller nu när vi har barnen, farmor. Rogers pappa Evert finns också med på ett hörn men han är ändå mer svärfar på nåt vis. Svårt att förklara men mamma Maud älskar jag precis om hon vore min riktiga mamma.


Fina mamma Maud
maj-11




Inga kommentarer: