2011-11-21

Dag 8: Ett Ögonblick.....


Ett enda ögonblick. Att minnas. Att komma ihåg. Att välja ett är svårt. Omöjligt.


5 april 2005. 3 april 2007 och 8 januari 2009

När jag träffat mina söner för första gången. Känt deras små fingrar. Deras fuktiga hår. Lukten. Allt.
Glädjeruset genom kroppen men även overklighetskänsla och panik. Elric´s tysta fundersamma blick och "conehead" formen. Tyrs blick på mig när han lyftes över skynket. Zedd´s jättearg skrik.

Det är ett av dom absolut största ögonblicken i mitt liv.

Men sen finns det fler. Glädje och sorg. Hand i hand.


Pluset på stickan i badrummet 27 juli 2004. Total jävla panik och lycka. Mixad i en blender och uthälld i kroppen på mig.

Januari - februari 2000 När vi fick besked att det inte skulle gå på egen väg. Att vi utan hjälp skulle bli barnlösa.

November 1997 När jag springer genom ett snöigt och kallt Skellefteå mitt i natten för att träffa Roger som kommit med bussen. Jag har försovit mig. Kommer ner på busstorget och där sitter han. Och då var det kört :D

Augusti 2006 När Roger sa till mig " hörru, du ser ju ut att vara gravid" sen insåg han och jag va han sagt och ett test på kvällen visade att våran instinkt var rätt.

Maj 2008 När en plötsligt fix idé visar sig var ett plus på en sticka. där var det inte bara glädje. utan även oror och undran över hur i hela fridens dar det gick till och hur vi ska fixa 3 små stjärnor inom kort tid.

Maj 1995 När mamma talade om att dom stängt av respiratorn som höll våran morfar kvar här.

Augusti 1995 Kommer hem från skolan. Telefonen ringer och mamma den här gången säger att farmor somnade in hemma sent kvällen före. Att jag ser ut som en panda runt ögonen då min bästa vän E lite senare kommer över.

Augusti 1997 Återigen får mamma tala om för mig att E valt att lämna den här världen. Dödsannonsen stod i tidningen. Jag som hela den veckan tänkt ringa henne men inte kommit mig för.

20 Juni 2000 När jag och Roger gifte oss. Vi mot världen typ.



//Små axplock ur min ögonblicksbank.




Inga kommentarer: