2011-11-22

Dag 9 : Min tro.

Alltså min tro. Jag vet inte riktigt vad jag tror på. Och vad är tro??

Gud tror jag egentligen inte på. Inte i den bemärkelsen iallafall. Jag är med i svenska kyrkan. än iallafall.

Det kanske kommer en dag när jag går ut. Men jag gillar tanken med gemenskap och jag vet inte om jag fått det om bakfoten att man inte får bli begravd på en kyrkogård om man inte är med i svenska kyrkan.

Och jag vill av nån anledning var det. Alltså när jag dör (får ångest bara av att skriva det) vill jag att dom som är kvar ska ha något att gå till.

Annars så är Wicca en tro som tilltalar mig liksom en del av den gamla asatron.

Naturen och guden och gudinnan. Moder Jord.

Sen kan tro var mycket annat. Tro du på något??

Jag tror (och vet) att det finns spöken, andar runt omkring oss som av någon anledning är kvar här. Inte kommer vidare.

Jag tror att vi inte är ensamma i universum. Men jag vet inte om det är nån annan super ras som håller koll på oss i ett labb som ett sorts expriment.

Jag tror att våra liv länkas samman så att när vi går vidare så träffas vi återigen i någon form i nästa värld.
Omedvetet i dom flesta fall men några vet om sina tidigare liv.

Ett svårt och knepigt men också intressant ämne.


Inga kommentarer: