2011-11-28

Träning. Blåsor. Dregelt. Gråt.


Inlägget tidigare. Om blåsorna. Det blev lite snabbt och halvfattat. Jag var bara vaken med ena ögat när jag skrev det. Sen la jag mig ner och tänkte sova men då blev jag pigg. Ovärt.

Iallafall. Blåsmannen. Lilla Z hjärtat har haft en tuff dag. Tungan ser som sagt ut som om nån hyvlat på den med osthyveln och sen kastat dit massa elaka blåsor :(

Aftameden som finaste Emmie tipsade om funkade finemang. Han blev så bortdomnad att han sluddrade som när man vart hos tandis och fått 20 sprutor.

Han är väldigt trött och dreglar nåt vansinnigt. Om vi haft en hink under han så hade han nog fått ihop 5 L vid det här laget. Men vilka föräldrar gör så??? ;D

Valde att vara hemma. För att jag är en curlingmorsa ut i lillfingerspetsen. Och för att ungen är hysteriskt mammig i vanliga fall och då vill ni inte veta hur han är när han är sjuk!

Hade jag åkte och spenderat hela dagen i skolan hade ungen givet överlevt. Pappan också för den del.

med mamman är det en annan femma.....

Iallfall efter middagen så slängde jag igång Activ Fiten och nu vet jag varför jag inte ska träna med barnen omkring mig.

"Mamma va gör du??" Varför gör du så? Är det jobbigt mamma? var har du hopprepet. Mamma du sparkade mig i huvudet!!. Vad ska du göra med den där? Får jag sitta på dig när du gör push up?

Jag har svårt för kombon prata som fan och träffa rätt med fötterna på arobicsen och det va dom inte heller sena att påpeka.

Dock fick jag lite hjälp av Z som gjorde avslappningsövningarna med mig och sen klappade han händerna och gjorde babyfive :D :D

Och nu är det snart dags för sängen. Z ligger som en liten zombie och slöspelar med ett finger brevid mig.  Ska smörja munnen och ge alvedon en gång till innan han somnar och sen hoppas jag han har en bättre dag imorrn med farmor.



Inga kommentarer: